کلینیک تخصصی خورشید اینستاگرام آلرژی اینستاگرام هزینه تست آلرژی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

هزینه تست آلرژی

گیف تماس با کلینیک

هزینه تست آلرژی یکی از پرتکرار ترین سوالات افرادی می باشد که می خواهند این تست را انجام دهند. تست آلرژی می تواند شامل انواع تست ها از تست و آزمایشات خون گرفته تا تست های پوستی مانند تست پریک را در بربگیرد. آلرژی یک واکنش سیستم ایمنی بدن می باشد که معمولا افراد به انواع آن می توانند دچار شوند. از میان انواع آلرژی می توانیم آلرژی فصلی را شایع ترین نوع آلرژی بدانیم .گاهی آلرژی و عوارض آن به قدری آزار دهنده می شود که افراد با هیچ گونه دارو و درمانی آرام نمی شوند. در این مواقع اولین و ضروری ترین اقدام مراجعه به بهترین کلینیک آسم و آلرژی در تهران می باشد. شما به مراجعه به کلینیک خورشید با اطلاع از هزینه تست آلرژی می توانید انواع تست ها را انجام دهید و در کمترین زمان با دریافت نتایج درمان به موازات آن صورت می گیرد. اگر شما هم می خواهید از هزینه تست آلرژی آگاهی داشته باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های انجام تست آلرژی

تست هایی که برای آلرژی و انواع آن انجام می شود عموما نتیجه آن به سرعت مشخص می شود. هزینه تست آلرژی پوستی از آزمایش خون کمتر می باشد.

از نقاط ضعف در مورد تست های آلرژی این را باید بگوییم که برخی داروها می توانند در نتایج تست ها تاثیرگذار باشند. لذا قبل از انجام تست بایستی مصرف این داروها قطع شوند. به علاوه این تست بایستی توسط فردی خبره و با تجربه گرفته شود چرا که مهارت آزمون گیرنده نیز می تواند بر نتایج تست ها موثر باشد.

انجام این تست ها به تنهایی به تشخیص آلرژی کمک نمی کند و لازم است سوابق پزشکی فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

تست های پوستی برای تشخیص آلرژی

برای اینکه هزینه تست آلرژی را بدانیم ابتدا بایستی با تست های پوستی برای تشخیص آلرژی نیز آشنا شویم. دو نوع تست پوستی داریم. در نوع اول تست پوستی قطره ای می باشد که آلرژن مشکوک را بر روی سطح پوست قرار می دهند و تست در پشت ساعد دست انجام می گیرد. انواع آلرژن ها بر روی پوست قرار داده می شوند تا اگر فرد به ماده خاصی حساسیت داشت پوست قرمز و متورم شود.

در برخی موارد نوع دوم این تست ها مورد بررسی قرار می گیرند و مقدار کمی از آلرژن ها به پوست بازو و یا ساعد تزریق می شود. در این روش بسیاری از آلرژن ها به طور همزمان مورد بررسی قرار می گیرند.

نتیجه این تست ها را می توان به سرعت مشاهده کنیم و عکس العمل های پوستی طی 20 دقیقه خود را نشان می دهند و عموما بعد از 24 ساعت الی 48 ساعت از بین می روند.

در مورد تست های پوستی مانند تست پوستی پریک و تست پچ این نکته را در نظر داشته باشید که این تست ها به هیچ عنوان دردناک نیستند و در صورتی که فرد به آلرژن ها واکنش نشان دهند مانند نیش پشه کمی خارش دارند و آزاردهنده می باشند.

هزینه تست آلرژی در تست های پوستی پریک و پچ متفاوت است و بر اساس نوع تست متغیر می باشد.

آزمایش خون برای تشخیص آلرژی

آزمایش خون برای تشخیص آلرژی به دلایل زیر صورت می گیرد:

بیمار داروهایی مصرف می کند که با تست پوستی تداخل دارد و نمی تواند برای چند روز این داروها را قطع کند.

برخی از بیماری های شدید پوستی مانند اگزما و پسوریازیس وجود دارد.

آزمایش و تست با مقدار زیادی از مواد آلرژن ها تداخل دارد و می تواند واکنش های شدیدی در پی داشته باشد.

آزمایش خون برای تشخیص آلرژی به گونه ای می باشد که نمونه خون به آزمایشگاه فرستاده می شود و چند روز برای گرفتن نتیجه زمان می برد. در تست آلرژی می توانیم آلرژی به موارد زیر را مشخص کنیم:

  • گرد و خاک
  • حیوانات
  • حشرات
  • غذاها
  • گیاهان و درختان

عوامل موثر بر هزینه تست آلرژی

برخی عوامل هستند که بر هزینه تست آلرژی و بسیاری از موارد تاثیر گذار هستند یکی از این عوامل نوع تست آلرژ ی می باشد. هزینه تست ها با یکدیگر متفاوت است و هم چنین میزان مهارت و تخصص پزشکی که از شما تست ها را می گیردو اعتبار کلینیکی که به آن مراجعه کرده اید می تواند در این نکات دخیل باشد.

سوالات متداول

عکس دکتر سید قوام الدین تولایی

کلینیک تخصصی خورشید

 آزمایشگاه تخصصی آلرژی و ایمونولوژی در محل کلینیک  به منظور رفاه  مراجعین راه اندازی شد و قادر به نمونه گیری جهت انجام کلیه آزمایشات و  تست های تشخیصی تخصصی RIDA، تشخیص آلرژی های غذایی، آسم و رینیت و سایر تست های تخصصی می باشد.
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

Call Now Button