کلینیک تخصصی خورشید اینستاگرام حساسیت پوستی اینستاگرام سریع ترین روش درمان اگزما پوستی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

سریع ترین روش درمان اگزما پوستی

در این مقاله از سایت کلینیک تخصصی خورشید به بررسی سریع ترین روش درمان اگزما پوستی می پردازیم. درمان اگزما پوستی به طور قطعی و کلی میسر نیست اما روش های بسیاری برای مدیریت این عارضه وجود دارد. اگزما به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود. این بیماری پوستی می تواند آزار دهنده باشد یک بیماری پوستی غیر مسری و التهابی همراه با خشکی شدید پوست است. درمان اگزما پوستی در افراد مختلف با شیوه های مختلفی اداره می شود و مدیریت این عارضه ممکن است. اگزما پوستی در صورتی که افراد در معرض مواد حساسیت زا قرار بگیرند می تواند علائم بدتری از خود نشان دهد. به عنوان مثال فردی که دچار اگزما پوستی می باشد با قرار گرفتن در معرض موی گربه می تواند علائم شدیدتری نشان دهد. درمان اگزما پوستی در همه سنین با مدیریت علائم ممکن است و این عارضه می تواند همه افراد از کودکان تا بزرگسالان را درگیر کند. در این مقاله به بررسی سریع ترین روش درمان اگزما پوستی می پردازیم . بنابراین اگر شما هم با مشکل اگزما دست و پنجه نرم می کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگزما پوستی چیست ؟

اگر بخواهیم به طور کلی به توضیح این عارضه بپردازیم باید بگوییم که کلمه اگزما دو معنا دارد که به شرح زیر می باشد:

اگزما به این معنا که گروهی از شرایط سبب التهاب ، تحریک و اغلب خارش پوست می باشد و به این معنا که هر یک از شرایط موجود مانند درماتیت آتوپیک ، درماتیت تماسی یا درماتیت استاز

اگزما را نمی توان یک بیماری خاص دانست بلکه گروهی از بیماری های پوستی که سبب ایجاد بثورات جلدی مانند لکه های قرمز و خارش دار بر روی پوست شده اند را با این اصطلاح می شناسیم.

توجه به این نکته داشته باشیم که اگزما عموما به جای درماتیت آتوپیک شناخته می شود. البته اگر بخواهیم از نظر بالینی بررسی کنیم باید بگوییم که درماتیت آتوپیک رایج ترین نوع اگزما بوده و در واقع زیر مجموعه ان شناخته می شود.

اگزما پوستی کلینیک خورشید

بیشتر بخوانید : کهیر چیست و چه روش های درمانی دارد؟

راه های درمان اگزما پوستی و مدیریت علائم

شیوه های درمانی بسیاری برای درمان اگزما پوستی ارائه شده است. شناخت این بیماری و آشنایی با شیوه های درمانی آن می تواند در کاهش علائم مربوط به بیماری پوستی اگزما کمک کننده باشد. برخی از اصولی که در مدیریت اگزما پوستی می توانند ما را همراهی کنند به شرح زیر می باشد:

  • نشانه های شروع اگزما را شناسایی کنید.
  • لازم است پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید.
  • داروهایی که از بهترین کلینیک آسم و آلرژی در تهران دریافت کرده اید را به موقع و به طور منظم مصرف کنید.
  • در صورتی که روی پوست خود داراری برآمدگی هایی از چرک ، درد و قرمزی هستید می تواند نشانه های عفونت پوستی باشد این نشانه ها را جدی بگیرید.

برخی از کارهایی که در درمان اگزما پوستی می توانید به عمل بگیرید به شرح زیر می باشند:

  • مراجعه به بهترین پزشکی که می تواند بهترین موازین درمانی را برای شما در نظر بگیرد.
  • در معرض موقعیت ها و اتفاقات استرس زا قرار نگیرید. شرایطی که استرس زا باشه می تواند وضعیت پوستی شما را بدتر کند. اگر فرد مضطربی هستید به یک روانشناس مراجعه کنید.
  • افرادی که درگیر بیماری اگزما بوده اند می توانند از تجاربشان با شما صحبت کنند.
  • پوستی که دچار اگزما می باشد را نخارانید. از موادی که سبب تحریک پوست می شوند دوری کنید.
  • از لباس های پشمی که سبب ایجاد آلرژی های پوستی می شوند خودداری کنید و لباس های خنک و نخی بپوشید.

توجه داشته باشید که این عارضه غیر قابل پیش بینی می باشد و هنوز درمان قطعی برای این بیماری پوستی پیدا نشده است حتی ممکن است علی رغم تمام مراقبت هایی که انجام می دهید این عارضه به طور ناگهانی شدت یابد.

عکس دکتر سید قوام الدین تولایی

کلینیک تخصصی خورشید

 آزمایشگاه تخصصی آلرژی و ایمونولوژی در محل کلینیک  به منظور رفاه  مراجعین راه اندازی شد و قادر به نمونه گیری جهت انجام کلیه آزمایشات و  تست های تشخیصی تخصصی RIDA، تشخیص آلرژی های غذایی، آسم و رینیت و سایر تست های تخصصی می باشد.
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =

Call Now Button