کلینیک تخصصی خورشید اینستاگرام حساسیت پوستی اینستاگرام حساسیت پوستی به الکل
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

حساسیت پوستی به الکل

حساسیت پوستی به الکل نوعی دیگر از حساسیت های پوستی میباشد که با مصرف الکل خود را نشان میدهد و موجب ایجاد واکنش های آلرژیک مانند کهیر می شود. همچنین این بیماری ممکن است  اختلال ارثی باشد که معمولا درمانی برای این نوع حساسیت وجود ندارد اما قابل پیشگیری میباشد. در این مقاله سعی داریم راه های پیشگیری و علائم این حساسیت را در اختیار شما قرار دهیم.

تاثیرات مصرف الکل بر روی پوست

افراط  در مصرف هر نوع خوراکی تاثیرات منفی به همراه دارد . مصرف الکل در حالت طبیعی برای بدن بسیار مضر میباشد و از مصرف زیاد این نوشیدنی باید خودداری کرد.

برخی از تاثیرات الکل بر روی پوست عبارتند از:

  • کمبود آب در بدن:

درخشان بودن چهره امر بسیار مهمی می باشد، که یکی از تاثیرات منفی الکل بر روی پوست این است که باعث کم آبی بدن می شود. الکل، مایعات داخل پوست را از بین میبرد و در نتیجه باعث چین و چروک و از بین رفتن درخشندگی پوست میشود و از طریق رنگ پوست و از نظر بافت کاملا مشخص میشود که پوست دچار کم آبی شده است.

  • التهاب پوست:

الکل سرشار از قند می باشد. در نتیجه با مصرف بیش از حد این نوشیدنی، تولید چربی در پوست افزایش میابد. بنابراین پوست شما دچار جوش ها و آکنه های مختلف می شود.

برخی اثرات التهاب بر اثر الکل عبارتند از:قرمزی صورت، کهیر، آکنه، پف کردن، تشدید علائم آسم، لکه دار شدن پوست و …

حساسیت پوستی به الکل

علائم حساسیت پوستی به الکل

اگر دچار حساسیت پوستی به الکل باشید بعد از مصرف الکل ، در نواحی قفسه سینه و قسمت بالایی بازو علائم کهیر نمایان میشوند. همچنین باید توجه داشته باشید در صورت مصرف بیش از حد، امکان دارد مشکلات دیگر پوستی برای شما به وجود بیایند.

برخی ازعلائم دیگر حساسیت پوستی به الکل عبارتند از:

  • تورم صورت و دهان ، گلو و همچنین سایر نواحی
  • تنگی نفس
  • علائم پوستی مانند کهیر
  • مشکل در بلع
  • احساس سرگیجه
  • حالت تهوع

راهکار های لازم برای کاهش علائم پوستی بعد از مصرف الکل

  • مصرف آب:

یکی از تاثیرگذار ترین روش ها برای کاهش حساسیت پوستی به الکل، مصرف آب میباشد. شما با نوشیدن آب، الکل موجود در بدنتان را خارج میکنید و باعث از بین رفتن عوارض به وجود آمده در پوست خود خواهید شد. در نتیجه تا جایی که میتوانید هیدراته باشید.

  • فعالیت ورزشی کنید:

با عرق کردن به کمک ورزش سموم اضافی، از بدن شما خارج میشوند و منافذ شما کاملا پاکسازی میشوند. همچنین ورزش به حفظ فرم بدن و سلامت درونی کمک میکند و گردش خون را در سراسر بدن به ویژه در پوست افزایش میدهد و باعث شادابی پوست شما می شود.

  • از نوشیدنی های بدون الکل استفاده کنید:

در صورتی که هیچ نوشیدنی جز الکل برای شما هیجان انگیز نبود ، میتوانید از نوشیدنی های کوکتل مانند که بدون الکل هستند و در اکثر کافه ها سرو میشوند استفاده کنید. این کوکتل ها بسیار جذاب هستند و با مواد موجود در آن ها میتوان شادابی را دوباره به پوست خود برگردانید.

حساسیت پوستی به الکل

درمان حساسیت پوستی به الکل

در صورت تشدید این نوع حساسیت، شما موظف هستید به بهترین کلینیک آلرژی و حساسیت مراجعه کنید تا در صورت نیاز آنتی بیوتیک هایی برای شما تجویز کنند. البته توجه داشته باشید این نوع از حساسیت درمان قطعی ندارد و شما با رعایت نکات گفته شده و پیشگیری های لازم میتوانید از بروز این حساسیت جلوگیری کنید.

سوالات متداول حساسیت پوستی به الکل

عکس دکتر سید قوام الدین تولایی

کلینیک تخصصی خورشید

 آزمایشگاه تخصصی آلرژی و ایمونولوژی در محل کلینیک  به منظور رفاه  مراجعین راه اندازی شد و قادر به نمونه گیری جهت انجام کلیه آزمایشات و  تست های تشخیصی تخصصی RIDA، تشخیص آلرژی های غذایی، آسم و رینیت و سایر تست های تخصصی می باشد.
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نوزده =

Call Now Button