کلینیک تخصصی خورشید اینستاگرام حساسیت پوستی اینستاگرام رژیم غذایی برای درمان کهیر
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

رژیم غذایی برای درمان کهیر

رژیم غذایی برای درمان کهیر یکی از روش های مناسب برای از بین بردن این حساسیت پوستی می باشد. کهیر پوستی جزء یکی از شایع ترین حساسیت های پوستی می باشد که به کمک برنامه غذایی مناسب می توان از بروز آن جلوگیری کرد و در نهایت آن را درمان کرد. 

اگر دچار این نوع از حساسیت می باشید و قصد درمانو پیشگیری از آن را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا یک برنامه غذایی مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

رژیم غذایی برای درمان کهیر

برنامه غذایی مناسب برای درمان کهیر

برای درمان کهیر می توانید به راحتی یک برنامه غذایی تهیه کنید و با توجه به آن از بروز این بیماری جلوگیری کنید. همچنین اگر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارید نیز می توانید با مصرف مواد غذایی مناسب علائم را کاهش دهید و با گذشت زمان حساسیت خود را درمان کنید. در این صورت دیگر نیازی به مصرف آنتی بیوتیک های متفاوت نمی باشد.

  • مصرف مواد غذایی دارای امگا 3

در مواد غذایی دارای امگا 3 اسید های چربی وجود دارند که مصرف آنها موجب کاهش التهاب در بدن شما خواهد شد. از طرفی مواد غذایی دارای امگا 6 موجب التهاب در بدن خواهند شد. بنابراین باید در رژیم غذایی خود مصرف این دو ماده غذایی را به تعادل برسانید تا بتوانید میزان این ویتامین ها را در بدن کنترل کنید.

مواد غذایی مانند: ماهی، گردو، سویا و .. دارای امگا 3 می باشند و در این برنامه غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

  • مصرف ویتامین C

از آنجایی کهیر پوستی با آزاد شدن هیستامین در بدن شروع می شود، مصرف ویتامین C در برنامه غذایی به شما کمک می کند تا میزان هیستامین در بدن شما کاهش پیدا کند. در نهایت این ویتامین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری می کند.

  • مصرف مواد غذایی دارای کوئرستین

مواد غذایی دیگری که حتما باید در رژیم غذایی برای درمان کهیر مصرف کنید، مواد غذایی دارای کوئرستین می باشد. توجه داشته باشید این ماده نیز به کاهش التهاب در بدن شما کمک خواهد کرد و با مصرف آن می توانید علائم حساسیت پوستی را کاهش دهید.

برخی از این مواد غذایی عبارتند از: پیاز قرمز، سیب، کلم بروکلی، تمشک، توت و …

  • مصرف سبزیجات

مواد غذایی که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد هیستامین می باشند، سبزیجات هستند که با مصرف آن ها به صورت روزانه در برنامه غذایی خود می توانید التهاب را در بدن خود کاهش دهید و در نهایت علائم این بیماری را از بین ببرید. البته توجه داشته باشید که برخی از این سبزیجات دارای هیستامین می باشند و از مصرف آن ها در برنامه غذایی خود باید خودداری کنید.

مواد غذایی که در رژیم غذایی برای درمان کهیر مناسب نیستند

برخی از مواد غذایی وجود دارند که مصرف آنها موجب آزاد شدن هیستامین در بدن خواهند شد. بنابراین از مصرف آن ها در دوره درمان و رژیم غذایی خود برای از بین رفتن حساسیت پوستی خود باید اجتناب کنید.

برخی از مواد غذایی که در این دوره ممنوع می باشند عبارتند از:

  1. مصرف سبزیجات دارای هیستامین از قبیل اسفناج، گوجه فرنگی، بادمجان
  2. مصرف محصولات لبنی مانند ماست و پنیر
  3. غذاهای فست فودی
  4. مصرف غذاهای پر چاشنی مانند فلفل، دارچین، ترشیجات و …
  5. مصرف انواع آجیل 

نتیجه گیری:

با توجه به نکاتی که تا به اینجا ذکر کردیم، شما به راحتی می توانید با داشتن یک برنامه غذایی مناسب از بروز کهیر پوستی جلوگیری کنید و اگر دچار آن هستید، با کمک روند ذکر شده می توانید علائم را به شدت کاهش دهید و در نهایت این بیماری را از بین خواهید برد.

سوالات متداول رژیم غذایی برای درمان کهیر

عکس دکتر سید قوام الدین تولایی

کلینیک تخصصی خورشید

 آزمایشگاه تخصصی آلرژی و ایمونولوژی در محل کلینیک  به منظور رفاه  مراجعین راه اندازی شد و قادر به نمونه گیری جهت انجام کلیه آزمایشات و  تست های تشخیصی تخصصی RIDA، تشخیص آلرژی های غذایی، آسم و رینیت و سایر تست های تخصصی می باشد.
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

Call Now Button