کلینیک تخصصی خورشید اینستاگرام حساسیت پوستی اینستاگرام حساسیت پوستی در پاییز
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

حساسیت پوستی در پاییز

حساسیت پوستی در پاییز جزء یکی از شایع ترین حساسیت ها می باشد. در فصل پاییز خشکی پوست بیشتر خواهد شد. علاوه بر خشکی پوست علائم دیگری همچون زبر شدن پوست، خارش، سوزش و مواردی از این قبیل قابل مشاهده خواهد بود. 

اگر در فصل پاییز دچار این علائم می شوید در این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی نکات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

حساسیت پوستی در پاییز

حساسیت پوستی در پاییز چیست؟

حساسیت پوستی در پاییز یکی از انواع حساسیت های پوستی و آلرژی فصلی می باشد که اکثر افراد در فصل پاییز درگیر آن می باشند. حساسیت پوستی یا اگزما در فصل پاییز با علائم مانند: خارش، سوزش، کهیر و … نمایان خواهند شد. این نوع از حساسیت در هر رده سنی قابل مشاهده خواهد شد بنابراین کودکان و بزرگسالان در فصل پاییز امکان دارد درگیر آن شوند. 

این حساسیت در فصل پاییز به دلیل سرما و رطوبت هوا در پایید به داخل برگ ها نفوذ می کنند. برخی از قارچ بیشتر موجب آلرژی و حساسیت می شوند که با مراجعه به پزشک میزان و نوع حساسیت شما مشخص و می شود. 

علائم حساسیت پوستی در پاییز

 همانطور که میدانید هر نوع حساسیتی دارای علائم جداگانه می باشد و با توجه به بروز علائم می توانید متوجه شوید آلرژی شما در چه مرحله ای می باشد. بنابراین باید به تمامی نکات توجه کافی را داشته باشید تا از پیشرفت این حساسیت جلوگیری کنید و در فصل پاییز احساس ناراحتی نداشته باشید. در ادامه علائم حساسیت پوستی را معرفی میکنم تا بتوانید در صورت بروز آنها به بهترین کلینیک آسم و آلرژی مراجعه کنید و از پیشرفت آن جلوگیری کنید. 

برخی از علائم حساسیت پوستی در پاییز عبارتند از:

  1. خشک شدن پوست
  2. حساس شدن پوست
  3. ملتهب و قرمزی پوست
  4. خارش پوستی
  5. پوسته پوسته شدن پوست

توجه داشته باشید در صورت بروز این علائم در فصل پاییز به صورت خودسرانه از داروهای خانگی و شیمیایی استفاده نکنید. بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص صحیح بهترین درمان را برای شروع کند. 

چه چیزهایی موجب تشدید حساسیت پوستی در پاییز می شود؟

حساسیت های پوستی معمولا با توجه به واکنش و میزان ایمنی بدن نمایان خواهند شد. بنابراین با توجه به تغییر فصل و تغییر ریتم در زندگی، حساسیت پوستی در پاییز مشخص خواهد شد. باید توجه داشته باشید با بروز اولین حساسیت پوستی به پزشک مراجعه کنید تا از پیشرفت آن جلوگیری شود و از همان ابتدا درمان شود تا اثرات آن در بدن شما باقی نماند و به صورت مداوم هر سال تکرار نشود. 

تاثیر تغییرات آب و هوا بر حساسیت پوستی در فصل پاییز

عواملی بر حساسیت پوست در این فصل وجود دارند که موجب تشدید آن خواهند شد. البته توجه داشته باشید علاوه بر عواملی که در ادامه ذکر می کنیم، نکات دیگری نیز وجود دارند که موجب افزایش علائم در بدن هر فرد خواهند شد. 

برخی از تغییرات آب و هوا که بر روی حساسیت تای گذار هستند عبارتند از:

  • تغییرات دما:

تغییرات دما در پاییز نسبت به تابستان موجب بروز علائم حساسیت پوستی خواهند شد و در نهایت پوست دچار خشکی خواهد شد.

  • رطوبت هوا:

یکی دیگر از عوامل موثر در تشدید حساسیت پوستی دراین فصل، رطوبت هوا می باشد. از آنجایی که در فصل پاییز هوا خشک تر است. همین امر موجب خشک شدن پوست و ترک خوردن آن خواهد شد. 

توجه داشته باشید در صورت بروز هر گونه علائمی مانند خشکی پوست در فصل پاییز می توانید از مرطوب کننده های مناسب پوست خود استفاده کنید از از احساس سوزش و ناراحتی شما کاسته شود. 

  • افزایش آلرژن ها:

آلرژن ها عامل دیگر در افزایش بروز حساسیت ها در فصل پاییز می باشد. این عوامل که گرده گیاهان است در فصل پاییز افزایش می باشند و در نهایت موجب خشکی و بروز علائم دیگر حساسیت پوستی خواهند شد. 

  • نور خورشید:

در نهایت نکته دیگری که بر این امر موثر می باشد، کاهش نور خورشید در فصل پاییز می باشد. نور خورشید یکی از عواملی می باشد که موجب رسیدن مواد مغذی به بدن شما خواهد شد. بنابراین در فصل پاییز به دلیل عدم وجود خورشید این مواد به پوست شما نمی رسند.

کلام آخر:

با توجه به تمامی نکاتی که تا به اینجا ذر کردیم، حساسیت پوستی در این فصل با علائم متفاوتی خود را نمایان خواهند کرد. در صورت بروز هرگونه علائمی بهتر است در اولین فرصت به کلینیک آلرژی و آسم مراجعه کنید تا بهترین تشخیص و درمان را برای شما ارائه دهند. 

همچنین توجه داشته باشید با داشتن یک برنامه غذایی مناسب و استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده می توانید از بروز هرگونه عوارضی جلوگیری کنید.

سوالات متداول حساسیت پوستی در پاییز

عکس دکتر سید قوام الدین تولایی

کلینیک تخصصی خورشید

 آزمایشگاه تخصصی آلرژی و ایمونولوژی در محل کلینیک  به منظور رفاه  مراجعین راه اندازی شد و قادر به نمونه گیری جهت انجام کلیه آزمایشات و  تست های تشخیصی تخصصی RIDA، تشخیص آلرژی های غذایی، آسم و رینیت و سایر تست های تخصصی می باشد.
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =

Call Now Button